Travel AdvisorTravel Advisor

Prag u doba korone

Prag u doba korone je poseban doživljaj

U ovo doba pandemije, informirali smo se puno o putovanjima u Češku i izradili planove kako i što ćemo u najgorem slučaju. Prag u doba korone nas je dočekao raširenih ruku.

Morali smo iskoristiti RegioJet liniju koja je vozila do kraja rujna. Iz Rijeke je krenuo točno u 18:35, niti sekundu ranije ni kasnije. Karta u jednom smjeru za kabinu s krevetima i čistom posteljinom i jastucima, bocom vode, doručkom i neograničenom konzumacijom kave je iznosila samo 30 eura, odnosno 227 kn.

Udoban vlak RegioJet

Wc je bio uredan i nije mu nestajalo toalet papira te su se po vagonima nalazila dezinfekcijska sredstva. Svaki vagon je imao stjuarda, a naš je bio jako ljubazan i provjeravao da li je sve u redu i trebamo li nešto. Uzeli smo bocu pive Bernarda od pola litre za samo 90 centi! Nakon 40 minuta vožnje po Hrvatskoj došli smo do hrvatske granice gdje smo čekali pola sata i nije bilo nikakve provjere. Ona se provodila na slovenskoj granici, u Ilirskoj bistrici. Jedanaest vagona obradili su u samo 15 minuta. Noć je bila teška – pogotovo kad smo se vozili kroz Mađarsku. Bez obzira na intenzivno ljuljanje, naspavali smo se i stigli uzbuđeni u Prag u 9:45.

Stigli smo u Prag

Iznenadili smo se kako u Češkoj nisu opterećeni koronom niti ne pitaju kolika vam je temperatura. Važno je da imaš masku i dezinfekcijsko sredstvo u prijevozu i zatvorenim prostorima. Kako je check-in u hostelu bio tek u 14 sati, odlučili smo otići na bogati doručak u Bakeshop gdje smo jeli na klupici upijajući sunčeve zrake. Bilo je još vremena do check-ina, bili smo neistuširani i falio nam je neki dobar wellness pa smo se uputili u beer spa.

Pivska kupka

Dočekale su nas ljubazne gospođice, dale upute i poslužile kriške domaćeg pivskog kruha na drvenom pladnju. Jedna od njih nas je odvela u podrum gdje nas je dočekala privatna soba s jacuzzijem, saunom, kaminom, tušem, ručnicima i klompama. Voda je vrila u ručno izrezbarenoj kadi od kraljevskog hrasta, a gospođica je u veliku drvenu kantu natočila pivo Krušovice i prolila u kadu. Dodala je i prirodne sastojke u obliku praha koji se koriste za kuhanje češkog pive Krušovice, a koji u ovom slučaju služe kao piling kože. Pored kade su se nalazile pipe s pivom i krigle različitih veličina te se moglo neograničeno konzumirati svijetlo i tamno pivo Krušovice. Sat vremena za 2 osobe u jednoj kadi je 100 eura.

Sami u hostelu

Nakon opuštanja u miru, uputili smo se konačno prema hostelu Rosemary koji se nalazio u centru, 10 minuta pješke do Karlovog mosta. Nismo imali nikakav kontakt s osobljem, na mailu smo dobili sve upute za ulaz u zgradu i u sobu (šifre) i sve ostale informacije i bili smo oduševljeni. Kako smo rezervirali sobu sa samo dva kreveta i sa zajedničkom kupaonicom, dočekala nas je suprotnost. Zbunjeni smo se našli u stanu sa šest kreveta, kupaonicom, kuhinjom, dnevnom sobom i hodnikom. Na recepciji su nam rekli da je to sve naše i da nećemo imati cimere zbog situacije s koronom. Wow. Tri noći po osobi su bile samo 250 kn.

Zid Johna Lennona

Smjestili smo se i osvježili te nismo htjeli potratiti ni minutu u hostelu pa smo otišli do Karlovog mosta kako bi stigli do Zida Johna Lennona kojeg obožavamo i to nam je bio prioritet. Zid je prepun grafita posvećenih Lennonu, a u blizini se nalazi i pub Johna Lennona. Također se u blizini se nalazi i najuža ulica na svijetu koja je široka samo 50-70 centimetara. Toliko je uska da se dvije osobe ne mogu nikako mimoići pa je postavljen semafor s obje strane kako bi se izbjegli „sudari“. Dan se bližio kraju, sunce je zalazilo i bojalo Vltavu različitim nijansama narančaste, a mi smo krenuli prema poznatom muzeju voštanih figura, Madame Tussaud’s. Cijena je bila samo 10 eura zbog ljetne akcije. Otplesala sam moonwalk, pričala o boemskoj rapsodiji, učila fiziku i slušala o nadrealizmu u umjetnosti te odglumila scenicu s plavim kovrčama. Ako niste shvatili barem jednu asocijaciju, izvolite u muzej ponoviti gradivo. Večerali smo u Manifesto Market Florenceu, u vrtu s puno štandova s hranom i pićem koji obiluje lampicama i zelenilom. Jeli smo hamburgere, pečene batate i makarone sa sirom.

Tramvajem po gradu

Starim, praškim, crvenim tramvajem odveli smo se do Kuće koja pleše, odnosno, Freda i Ginger, para plesača. Jedan od arhitekata je Čeh hrvatskih podrijetla. Svidio mi se kontrast koji su činile te dvije zgrade zalijepljene jedna za drugu. Na sedmom katu se nalazi rooftop kafić s kojeg se pruža lijep pogled na Prag i rijeku Vltavu,a gdje cijena pića nije prenapuhana zbog lokacije. 400 metara od plešuće kuće se nalazi otočić do kojeg smo došli preko mostića, a gdje smo uzeli pedaliranje po Vltavi. To je bilo najljepših sat vremena koji je koštao oko 50 kn. Želuci su nam bili nestrpljivi i u inat su bučno krulili pa smo otišli u fast food BB na ručak. Tamo smo probali najukusnije pečene slatke krumpiriće i sendviče s različitim punjenjima. Prag u doba korone je super.

Airship gulliver

Bili smo raspoloženi za umjetnost pa smo otišli u DOX, muzej suvremene umjetnosti koji se nalazi u modernom dijelu Praga. Muzej je imao raznorazne izložbe, od dokumentaraca o kanibalima preko fotografija ljudi kao od majke rođenih do modernih instalacija kao što je cepelin Airship Gulliver napravljen od drveta. Pravi je potencijal za okinuti kul fotku unutra. Imali smo rezervaciju za večeru pa smo se vratili u stari dio Praga gdje nam se nalazio restoran, odnosno, najstarija krčma u Pragu koja je otvorena od 1375. godine, a koja i dan danas pokušava zadržati taj štih. Nema struje, svijeće svijetle, a show se izvodi pred vama dok jedete gulaš i knedle rukama.

Prag u doba korone

Pili smo njihovo domaće pivo koje je, kako oni kažu, napravljeno od ljubavi. Bila je live svirka koju su pratili trbušne plesačice, žongleri, mačevalci, gutači vatre i plesači. To je trajalo dobrih 3 sata s pauzama. Čim bi bili malo dulje na mobitelu, konobarica bi nas bičem malo udarila. Ovo je stvarno bio bijeg od stvarnosti i uživali smo u njemu.

Klementinum, trdelnik, Kampa park

Jutro je bilo jako svježe. Hodajući centrom Praga prošli smo par štandova ukrašenih u stilu jeseni i grijali se vatrom koju je svaki treći štand potpalio. Ja kao obožavatelj prstenja nisam mogla, a da ne provirim u jedan od štandova koji je prodavao nakit i sve od metala. Čovjek je na 10 stupnjeva gol do pasa i s pregačom talio metal i radio prstenje pred ljudima tako da sam si nabavila i jedan unikatni primjerak.

Trdelnik

Uputili smo se prema Kafkinoj statui, odnosno, njegovoj rotirajućoj glavi visokoj 11 metara. Treći dan je, sjetili smo se da još nismo okusili prašku najpoznatiju slasticu – trdelnik. Kod Karlovog mosta smo ga uzeli napunjenog sladoledom i ukrašenog keksima i orašastim plodovima.

biblioteka Klementinum

Kao ljubitelji znanosti i umjetnosti nismo htjeli propustiti obilazak Klementinuma, jednog od najvažnijih povijesnih zgrada u staroj gradskoj jezgri, a osnovan je 1232. godine. Sastoji se od najljepše biblioteke na svijetu otvorene 1722. godine i primjer je barokne arhitekture, a freske na zidovima i stropovima su prikazuju kombinacije umjetnosti i znanosti kojih se nisam mogla nagledati. Nastavljajući prema krovu vidjeli smo raznorazne astronomske instrumente, mjerenja i zapise, ali nas je s nogu oborio Astronomski toranj s kojega imate najljepši pogled na cijeli Prag. Visok je 68 metara i ima preko 70 stepenica u spiralnom smjeru do vrha. Ulaznica je 90 kn, a ture se održavaju na engleskom ili češkom jeziku, ovisno u kojem terminu.

Kampa park

Uputili smo se u šetnju pod ugodnim suncem do Kampa parka gdje se na prostranoj livadi održao neki narodni festival i gdje je sve mirisalo po rastopljenom siru i malinovki, njihovom poznatom soku od maline. Od bilo kojeg mjesta u Pragu se može vidjeti praški fejk Eiffelov toranj koji nas je zainteresirao jer je oko njega sama priroda, a Google je rekao da nam treba 20 minuta pješke uzbrdo. Pa hajde, idemo se prošetati. Prošli smo veliku livadu s voćkama gdje su se ljudi izležavali i upijali vitamin D. Staza nas je vodila sve dublje i dublje u šumu gdje smo naišli na mnogo stepenica. Gore je također neko šetalište, skriveno, s klupicama i lijepim pogledom na Prag, kao što mi imamo Strossmayerovo šetalište. Trebalo se još penjati gore i kad smo napokon stigli, otišli smo u Mirror Maze, labirint s ogledalima kao u Harry Potteru i zabavili se. Na povratku smo otišli na rezerviranu zadnju večeru u Pragu u preslatki restorančić smještenom pored potoka i mlina koji kao da je jedva imao snage raditi.

Istočni dio grada

Sljedeće jutro smo se morali odjaviti iz hostela, ali smo mogli ostaviti kofere. Uputili smo se u istočni dio Praga na doručak gdje sam probala najukusnija kuhana jaja koja su bila položena na pečeni crni kruh i listovima rikole te poslužena s umakom od senfa.

Metroom smo krenuli do „male Italije“, odnosno Grotte koja izgleda kao da je iz bajke. To je neobična umjetna špilja iz 19. stoljeća koju je dao izgraditi neki milijunaš i hvala mu na tome. Uživala sam u pogledu na fontanu u kojoj je smješten kip Posejdona, boga mora, a iza fontane se nalaze isprepleteni vijugavi putevi unutar špilje.

Letenske sady

Vrijeme je išlo, bilo ga je još malo pa smo ga iskoristili za šetnju po parku Letenske Sady gdje se druže umjetnici, skejteri, obitelji i parovi. Park je na brdu s kojeg se pruža predivan pogled na rijeku Vltavu i mostove poredanih jedan iza drugog. Uživali smo u pogledu pa požurili na ručak u restoranu blizu kolodvora gdje nas nisu posluživali konobari, već vlakići koji se voze po stolovima. S oduševljenjem i slikovitim uspomenama ušli smo u RegioJet vlak, u snu znali kada smo u Mađarskoj i vratili se u Hrvatsku gdje su nas odmah pri izlasku iz vlaka bombardirale vijesti o koroni i vratile u realnost. Prag u doba korone je bio dobar izbor.

Travel Advisor – Vodič po skijalištima

Posjetite naš YouTube kanal.

Uključite se u naše grupe na Fejsu: Vodič po najljepšim skijalištima,  Savjetnik za putovanja Travel AdvisorSavjetnik za putovanja Europom i Savjetnik za putovanja Hrvatska.

Previous articleU Americi se uvode brza testiranja na aerodrome
Next articlePortugal u doba korone: sve što želiš znati o putu, cijenama i boravku