Travel AdvisorTravel Advisor

Otvaranje sezone – Budva 2022

Crnu Goru nisam posetila još od 2010, nekako me putevi uvek vode na drugu stranu, čak sam i 2020 planirala road trip od Ade Bojane do Istre, medjutim granice su se usled kovida kasno otvorile, pa sam boravila tokom tog leta samo u Hrvatskoj.
Kada sam krajem maja dobila poziv za gala proslavu u hotelu Splendid prvog vikenda juna, odlučujem da je došao idealan momenat za ovo dugo planiramo putovanje.

S obzirom da već počinje sezona, a da je ostalo malo vremena avionske karte su se rasprodale, a pošto ne idem sama već sa Jovanom uzimamo rent-a-car firme NiA jer je sigurnije, pošto nam daje slobodu u pakovanju stvari i transportu svečanih haljina za ovaj dogadjaj, što nije slučaj sa avionom.

Krećemo u petak oko 8:30 ujutru, i već u Topoli pravimo prvu pauzu za kafu. Potom nastavljamo Ibarskom magistralom i na Zlatiboru se zaustavljamo da se družimo sa divljim konjima.
Gužve na putu nema, jer svi koriste autoput, na granicu sa Crnom Gorom stižemo oko 14h i nakon 10ak minuta čekanja prelazimo.
Zaustavljamo se posle Kolašina na ručku, u idiličnom restoranu pored potočića – Savardak. Tu jedemo crnogorski specijalitet od kukuruznog brašna, krompira i kačkavalja, jedna porcija je za najmanje tri osobe.
Nastavljamo put i konstatujemo da je cena goriva povoljnija ovde nego u Srbiji – 1,52 eura po litru euro dizela.
Nakon Podgorice pratimo pravac Bar / Petrovac i nekim čudom smo završile na pravcu Cetinje / Nikšić. Nakon vijugavih krivina, serpentina i uspona, ukazalo nam se more čim smo počeli da se spuštamo.
Prilaz od Petrovca baca fantastičan pogled na Budvu, iz daleka je osećaj kao da stižemo u Monte Karlo, novo moderno lice Budve potpuno se razlikuje od onog čega se sećam od pre 12 godina – ovo mi se mnogo više dopada.
Stižemo u hotel Avala oko 19:30 i nakon raspakivanja i kratkog odmora silazim do bazena i da se upoznam sa objektom.
Potom se vraćamo u sobu da malo odmorimo i da se spremimo za večeru sa našim domaćinima i ostalim gostima koji su ranije stigli na proslavu.
Medjutim malo smo zadremale i konačno izlazimo oko 22:30 – družićemo se ipak tek sutra.
Budući da je naš hotel na najboljoj lokaciji u Budvi, odmah na ulazu u Stari grad, čim smo izašle iz hotela dolazimo na koncert povodom zvaničnog otvaranja letnje sezone. Pesma Skyfall u aranžmanu sa violončelima zaista zvuči svetski, a bina sa video bimovima prikazuje ogromne crvene ruže i Porsche logo – zaista deluje i zvuči svetski. Malo se zadržavamo i nastavljamo u šetnju Starim gradom. Pravi mediteranski letnji doživljaj, a ljudi taman toliko da nije prenatrpano, sezona je ove godine stigla ranije.
Pored marine napuštamo Stari grad i šetamo obalom svi lokali su puni. Na kraju smo sele u baštu Riva na koktelčić i kolač, i baš tada je počeo vatromet, nakon kog smo polako krenule na spavanje jer me je konačno u potpunosti stigao umor od puta.

Ujutru već oko 6 ustajem i prva stižem na plažu, Jovana je spavalica i redovna je u Budvi, tako da sama idem u istraživanje, jer ona je svakako domaća ovde.
S obzirom da je vikendom doručak od 7:30, odlazim na plažu Mogren sa popijem kafu, oni ranije rade.
Posle doručka dolazimo na plažu hotela, i već je vruće baš pravi letnji dan. Uskačem u vodu sa doka i prvi kontakt sa morem je hladnjikav, medjutim čim sam počela da plivam odmah je prijatnije. Ubrzo izlazim iz vode pravo u hladovinu, jer ne smem da rizikujem da izgorim uprkos faktoru 50, jer sam sklona alergijama od sunca a uveče je važan dogadjaj pa ne bi bilo dobro da budem ‘šarena’ ako izgorim.
Odlazim u razgledanje Starog grada, pravo u muzej Citadele, koji je zapravo srednjevekovni zamak / tvrdjava posvećen Svetoj Mariji. Izgradnja je počela još davne 840. godine, a namena je bila zaštita Budve od napada sa mora.
Danas je ovo istorijsko mesto turistička atrakcija, a sastoji od muzeja, restorana i prelepog vidikovca.
Baš su u toku pripreme za jedno venčanje, na terasi sa pogledom na more. Penjem se do vrha na najvišu terasu sa koje se vijori crnogorska zastava i predivan pogled na more, pučinu i ostrvo Havaji u neposrednoj blizini.
Vraćam se na plažu jer je mnogo toplo da se bućnem još jednom pre priprema za gala proslavu zakazanu za 20h u Splendidu.
Konačno stižemo nešto pre 21h i okupljamo se na terasi iznad bazena sa ostalim zvanicama, pre uslaska u svečanu salu na cermoniju, večeru i humanitarno veče koje se nastavilo duboku u noć.
Narednog dana uživamo u hotelu na bazenu i plaži i punimo baterije za povratak kući.