Travel AdvisorTravel Advisor

Vikend u Slavoniji i zašto dva dana nisu dovoljna

Naš vikend u Slavoniji obilježile su riječi “Ne ispunjavajte život danima, ispunite dane životom” koje stoje na katalogu turističke zajednice za Slavoniju. Inspirativno i pogađa upravo tamo di treba. Pa idemo!

Vikend u Slavoniji

Slavonci su sjajni domaćini velika srca. Na koju god stranu krenuli, dočekani smo s osmijehom kao da smo upravo stigli kući. Slavonija je pravo otkriće s puno neispričanih priča čija burna povijest i bogata tradicijska i kulturna baština bude zanimanje, a prirodna ljepota fascinira i postaje inspiracija novih priča, doživljaja i sjajnih fotografija.

Nakon malo manje od dva sata lagane vožnje iz Zagreba stigli smo rano ujutro u Brodski Stupnik. Ovdje su već u punom jeku bile pripreme za 35. Stupničku berbu grožđa, glavnu feštu koja je tradicionalno na rasporedu drugog vikenda u rujnu, a kojom se službeno otvara sezona berbe grožđa.

Stupnički dvori – berba grožđa i gastro užitak

Naše prvo odredište bila je press berba u vinskom resortu Stupnički dvori. Predivno imanje s hotelom, restoranom i vinarijom prostire se na 40 hektara zemlje od čega je 27 hektara prostranog vinograda raznih sorti grožđa koje će postati kvalitetna vina i pjenušci.

Udružili smo se s ekipom TZ Meridiana Slavonica koju vodi direktorica Mateja Pejanović i krenuli na posao. Naučili smo kako se pravilno bere, kako se koriste škare i kako razlikovati sorte Chardonnay i Manzoni. Brali smo sortu Manzoni koja je malo rijeđa. Bere se sve, ne smije ništa ostati bez obzira kakav je grozd. Trebalo nam je dobrih sat i pol za jedan red!

Lijevo grozd i list sorte Chardonnay, desno grozd i list sorte Manzoni

Gastro ponuda Stupničkih dvora

Nakon fizičkog rada, red je da nešto pojedemo i popijemo. U Slavoniji čak ni gastro laiku poput mene nije teško biti gurman. Probali smo juhu od šumskih gljiva, pačja prsa na kremi od celera sa crvenim kupusom, punjeni pileći batak-zabatak s povrćem i biftek u zelenom papru. Sve je bilo za prste polizat. Atmosfera na terasi restorana Stupnički dvori s pogledom na prostrani zeleni vinograd čini hranu još ukusnijom. Ukupni dojam čista petica!

Manji dio vinarije Galić u Stupničkim dvorima ima lijepo uređen vinski podrum s prostorom za degustaciju. Probali smo pjenušac Grande Reserve Brut Nature od jednakog omjera sorti crni pinot 50% i chardonnay 50%. Uvršten je na popis 10 najboljih domaćih non vintage pjenušaca klasične metode u 2020. godini. Nisam ekspert pa ću vam samo reći da je pjenušac lagan, pitak i odlično ide uz sva jela koja smo probali. Uz pjenušce naći ćete ovdje veliki izbor vrhunskih vina. Posebno se ističu kvalitetna crna vina koja ovdje jako dobro ispadaju. U vinariji Galić najbolje berbe idu u liniju 9 (Devetka) jer vlasnik vinarije voli broj 9 pa je Devetka obilježje, odnosno posebna linija u koju spadaju samo najbolja vina od vrhunskih berbi.

Stupnički dvori, okruženi brežuljcima i vinogradima, savršeno su odredište za city break. Ponuda hrane i vina zadovoljit će i najzahtjevnije nepce pružajući pravi gastro užitak. Uz prirodu koja okružuje hotel sadržaja svakako ne nedostaje i svatko će naći nešto za sebe, od adrenalinskih zabava do lagane šetnje u prirodi. Bicikliranje kroz zadivljujuće slavonske krajolike, šetnje po uređenim stazama s prekrasnim pogledom, planinarenje, penjanje po pravoj stijeni starog gorja Papuk, ribolov na jezeru, obilazak vinograda i druženje u vinskom podrumu samo su mali dio onoga što ovaj predivan kraj u srcu Slavonije nudi svojim posjetiteljima. Nakon aktivnog dana na raspolaganju je intimna wellness zona hotela Stupnički dvori za potpuno opuštanje na vikendu u Slavoniji.

Slavonski Brod: grad u koji se rado vraćamo

Grad me oduševio na prvu, a prošli smo samo mali dio oko Tvrđave i centra. Barokna Tvrđava Brod na rijeci Savi spomenik je nulte kategorije i čini jezgru grada. Cijeli kompleks pravilnog zvjezdolikog oblika je fascinantan, a bogata povijest osjeti se u zraku.

Direktorica TZ Brodsko-posavske županije, Ružica Vidaković, ispričala nam je nekoliko crtica iz povijesti. Brodska Tvrđava jedinstvena je i najveća građevina ove vrste u Hrvatskoj, a među većima je i u Europi. Gradio ju je besplatno domaći puk, a izgradnja je trajala 70 godina. U slučaju napada, tamo je mjesec dana moglo živjeti oko 5000 vojnika. Unutar Tvrđave imali su sve, uključujući ljekarnu i čak 25 pekara! Krovovi svih kuća bili su od slame tako da se mogu spaliti u slučaju da krene napad s druge strane rijeke Save od Osmanlija, kako bi vojnici imali pregled odakle neprijatelj dolazi. Postoji puno pikanterija i detalja, o povijesti Tvrđave i barunu Trenku napisane su mnoge knjige.

Zadnjih 15 godina konstantno traje obnova Tvrđave. Sporo, ali dosljedno. Veliki dio već je obnovljen u autentičnom štihu i stavljen u funkciju. Tamo su smješteni Gradska vijećnica, Muzička škola, Klasična gimnazija, Muzej tambure i Galerija Ružić.

Muzej tambure

Galerija Ružić

Tvrđava Brod definitivno je mjesto koje oduzima dah. Spoj obnovljenog i još uvijek ruševnog dijela priča priču za sebe i budi maštu. Ova impozantna građevina izaziva osjećaj strahopoštovanja, a ujedno je i odlična kulisa za fantastične fotografije.

Prošetali smo i po glavnom gradskom trgu koji je dobio ime po Ivani Brlić Mažuranić, slavnoj brodskoj snahi. Brodski Korzo najveći je trg u Hrvatskoj, središte izlazaka i druženja brojnih građana, a ovdje je mjesto našla i staza slavnih. Ploče sa svojim imenima ovdje dobivaju sportaši, a posljednja tri imena su Ivica Olić, Mario Mandžukić i Ivan Rakitić.

Jedno popodne svakako nije dovoljno za sve što ovaj grad nudi. Slavonski Brod dobio je svoje mjesto na našoj travel listi omiljenih gradova u koje se rado vraćamo.

Vikend u Slavoniji: Slavonski dućan

Sljedeće odredište bila je Nova Gradiška, drugi po veličini grad u Brodsko-posavskoj županiji. Spavali smo u simpatičnom Hotelu Tomislav koji kao da odiše nekom starom Habsburškom elegancijom. Dobili smo preporuku svakako svratiti u Slavonski dućan u centru Gradiške s bogatim asortimanom autohtonih proizvoda lokalnih proizvođača.

Med, ajvar, paprenjaci, domaći kolači, rezanci s medvjeđim lukom, rezanci s kurkumom, pa sa đumbirom, a našli smo i slatke rezance s čokoladom! Razne vrste domaćih sokova, rakija, sireva, suhomesnatih proizvoda, vina i žestica… Mogu se naći i lijepi komadi nakita i odjevnih predmeta s tradicionalnim motivom. Svašta smo vidjeli, a ponešto i ponijeli sa sobom. Nemoguće je izaći iz Slavonskog dućana praznih ruku!

Franjevački samostan u Cerniku

Franjevački samostan u Cerniku imao je važnu ulogu u obrani kršćanstva za vrijeme osmanske okupacije ovih prostora. Crkva u sklopu samostana jako je stradala za vrijeme potresa u Petrinji. Nekad predivna barokna unutrašnjost crkve danas je prekrivena skelama koje služe kao potpora dok se ne krene sa sanacijom.

U sklopu samostana nalazi se jedinstvena izložba biblijske povijesti s velikom arheološkom zbirkom koju je ovdje donio Tomislav Vuk, hrvatski franjevac i profesor biblijskih znanosti rodom iz Cernika. Priča je vrlo zanimljiva. On je godinama radio u Jeruzalemu na Fakultetu biblijskih znanosti i arheologije gdje je sudjelovao na više arheoloških iskapanja. Dijelove iskopanih predmeta, komadić po komadić, godinama je slao u tajnosti diplomatskom poštom u Hrvatsku gdje je vrijedno skupljao materijale. Izložba je službeno otvorena 2005. godine. Izraelcima nije bilo svejedno kad su saznali da je dio njihove velike zbirke ovdje, no na kraju su postigli dogovor, a Cerniku je ostala jedinstvena i vrlo važna arheološka zbirka koja priča priču o postanku čovječanstva.

Srednjovjekovni grad Cernik

Druga po redu manifestacija Srednjovjekovni grad Cernik održala se u subotu kao zabavni dio drugog dijela Dana općine Cernik. Dočekao nas je voditelj TZ Cernik Ivan Ivanović koji nam je pokazao što su sve pripremili. Autentični prikaz života u srednjem vijeku zainteresirao je velike i male koji su uživali u bogatom sadržaju. Zabave kod Kulmerovog dvorca nije nedostajalo. Glavna atrakcija bili su vitezovi koji su uprizorili viteške borbe. Pucalo se iz topa, bio je tu i katapult kojim se gađao zid od slame, luk i strijela, mačevanje, prava cjelodnevna zabava za cijelu obitelj. Djeca su trčala po livadi oko dvorca i po uzoru na prave vitezove borili su se drvenim mačevima i oklopima. Feštu je zaokružila gastro zona gdje su se okretale divlje svinje na ražnju uz craft pive lokalnih pivara.

Lokalni OPG-ovi imali su štandove s raznim domaćim proizvodima, a Kulmerov dvorac ponovo je oživio barem na jedan dan. Navečer je atmosferu zagrijao Teddy Lion bend s bogatim repertoarom domaćih i stranih hitova, a šlag na torti bio je LET 3. After party nastavio se uz krijesove i muziku do dugo u noć.

Vikend u Slavoniji: zašto dva dana nisu dovoljna?

Jednostavno zato što je velika i predivna! Priroda, ljudi, hrana, vino, opuštena atmosfera, brojna događanja, život u Slavoniji ima jednu hedonističku notu isprepletenu s prirodom koju želiš zadržati što je dulje moguće. Puno je toga lijepog i vrijednog za vidjeti, doživjeti, probati i naučiti. Prošli smo mali dio koji je stvorio puno pozitivnih dojmova i emocija zbog kojih se već idući vikend želimo vratiti. Slogan “Slavonija – Puna neispričanih priča” pun je pogodak za ovu ljepoticu.

Travel Advisor – Lifestyle

Posjetite naš YouTube kanal. Pretplati se na TIK TOK.

Uključite se u naše grupe na Fejsu: Vodič po najljepšim skijalištima Savjetnik za putovanja Travel AdvisorSavjetnik za putovanja Europom i Savjetnik za putovanja Hrvatska.

Previous articleLokrum – otok koji morate posjetiti
Next articleSAD nasumično odbija putnike iz Europe s važećim vizama